HANDELSBETINGELSER
Oplysninger om Admen A/S
Admen A/S ejes af Printsign A/S
Ejby Industrivej 2
2600 Glostrup - DK
Cvr. 36901721
Tlf.: +45 61 100 888
E-mail: kontakt@admen.dk
Bank: Sydbank A/S
Reg. 7980
Konto: 1210927
IBAN kontonummer: DK4079800001210927
SWIFT-adresse/BIC: SYBKDK22
Når du afgiver bestilling, accepterer du de generelle nedenstående handelsbetingelser gældende for Admen A/S.
Bestilling
Alle priser vises i DKK og er inklusiv moms. Prisen for fragt vises, når du går til kassen. Når du bestiller produkter på www.admen.dk vil du efter købet modtage en ordrebekræftelse på den angivne e-mailadresse. Du skal være fyldt 18 år for at handle på admen.dk – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.
Vi forbeholder os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke.
Prisfejl
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.
Betaling og levering
Du har følgende 2 muligheder for betaling:
- Betalingskort (debit- og kreditkort): Vi modtager følgende kort: Mobilepay, Dankort, VISA/Dankort, Visa-electron og Mastercard
- Bankoverførsel: (Du kan betale med kort på vores webshop eller du kan overføre penge til vores konto.) 7980 - Konto: 1210927
Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Vi tager ikke kortgebyrer.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
- Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
- 2. Pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Vi modtager internationale betalingskort: VISA-Dankort, VISA, VISA Electron og Mastercard.
Bankoverførsel: Bankoverførsel:
(Du kan betale med kort på vores webshop eller du kan overføre penge til vores konto.) Reg. 7980 - Konto: 1210927
Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Fragt
Du kan naturligvis selv hente varerne i vores firma i Ejby Industrivej 2, 2600 Glostrup i vores åbningstider, som ses på www.admen.dk
Fragtpris fra kr. 49,- ved levering til pakkeshop.
Hjemmelevering / firmalevering fra 149,-
Gratis fragt på plakater og stickers ved køb over 399,-
Vi sender pakker med GLS, Bring eller egne chauffører og leverer indenfor 2-5 arbejdsdage.
Vi sender kun til adresser i Danmark og kun til brofaste øer.
Vær opmærksom på, at rammer fra størrelse 50×70 cm sendes med fragtfirma, og derfor er længere undervejs.
Den normale leveringstid for produkter i følgende produktkategorier: Plakater, klistermærker og Tapet er ca. 2-7 arbejdsdage. For produktgrupperne Print med dit foto, akustikplader og trærammer afhænger leveringstiden af, hvornår vi modtager pladerne og rammerne fra vores leverandører. Den normale leveringstid ca. 10-14 arbejdsdage. Ønskes den præcise dato kan Admen.dk kontaktes telefonisk på 61 100 888 eller på mail kontakt@admen.dk
Transportskade / Reklamation
PAKKESHOP
Hvis du kan se, at pakken har en skade, vil vi kraftigt opfordre dig til at gøre opmærksom på det ved pakkeshop udleveringen og at tage kontakt til os med det samme.
Efter 5 dage har vi ikke længere mulighed for at rette kravet videre til fragtselskabet.
Som bevis bedes du tilsende følgende:
- Fotos af alle pakkens udvendige flader
- Fotos af alt indvendig beskyttelse
- Fotos af det skadede indhold.
- Vi skal kunne se den påsatte GLS label på et af billederne af emballagen.
Det er vigtigt, at alt emballage samt vare gemmes og ikke tages i brug, indtil sagen er afsluttet.
billeder af den beskadigede varer, dato for modtagelse, Label på pakken, billeder af pakken udvendig og indvendig. Send mail til kontakt@admen.dk
HJEMMELEVERING
Skulle der mod forventning være sket en synlig transportskade på varen, så er det vigtigt at du gør fragtmanden opmærksom på dette ved modtagelsen. Du kan evt. åbne pakken mens fragtmanden er der. Hvis indholdet har taget skade, bedes du nægte modtagelsen af pakken, så fragtmanden tager den med retur til vores lager. Hvis du ikke med det samme gør opmærksom på transportskaden kan det gå ud over vores mulighed for at rette et krav mod transportfirmaet. Det er også lettest for dig at sandsynliggøre, at skaden er sket under transporten, hvis du reklamerer med det samme.
Sikkerhed
Betales der med betalingskort eller e-dankort, er du altid sikret mod misbrug. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1.200 DDK, hvis dit dankort misbruges ved brug af pin-koden. Data, du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort, er krypteret (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken admen.dk eller andre har mulighed for at læse oplysningerne.
Fortrydelsesret
For privatkunder
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kontakt@admen.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres og administrations- og printomkostninger, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Uafhentede pakker
Hvis ikke du henter din pakke og den bliver sendt retur til os, så vil du blive opkrævet de reelle fragtomkostninger for returforsendelsen. Ved fortrydelse vil disse blive modregnet det beløb du ellers skulle have retur. Ønsker du pakken genfremsendt, så skal du betale for at få pakken leveret på ny.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af plakater, print og plader, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. Dette gælder for kategorien print med dit foto, personlige plakater og klistermærker, hvor designet er produceres efter dine ønsker. Så snart du har godkendt layout bortfalder din fortrydelsesretten.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Admen A/S, Ejby Industrivej 2, 2600 Glostrup
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse. Du kan se vores åbningstider på www.admen.dk
For Erhvervskunder
Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler via www.admen.dk.
Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret. Men du kan naturligvis gøre brug af din reklamationsret ved tilfælde af produktfejl og transportskader.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
VIGTIGT: Kontakt os FØR du sender varen tilbage, via kontakt@admen.dk eller telefon 61 100 888
Varen sendes til:
Admen A/S, Ejby Industrivej 2, 2600 Glostrup
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet, eller send beskrivelsen på mail samt fotodumentation på kontakt@admen.dk
Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kontakt@admen.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal via http://ec.europa.eu/odr
Indlevering af eget motiv
Hvis du ønsker at få produceret et motiv leveret af dig, er det dit eget ansvar, at have den nødvendige tilladelse til reproduktion af det leverede materiale. Admen.dk har intet ansvar for manglende hjemmel til reproduktion, mangfoldiggørelse eller udgivelser af skrift, tegninger, mønstre, illustrationer, tekster, varemærker, andre forretningskendetegn og øvrigt vareudstyr herunder formgivning eller andet, der kan være underkastet tredjemands rettigheder. Pådrager Admen.dk sig ansvar overfor tredjemand i anledning af din manglende hjemmel, til udnyttelse af tredjemands tilkommende rettigheder, holder du Admen.dk skadesløs for et sådan ansvar.
- Vi forbeholder sig retten til ikke, at producere dine motiver såfremt Admen.dk er i tvivl, om det strider mod lovgivning, eller kan virke stødende for nogen.
- Vi forbeholder sig retten til ikke at producere dine egne motiver såfremt, det af Admen.dk vurderes, til at være i for dårlig kvalitet.
- Indleveret materiale vil ikke blive set af andre end medarbejdere hos Admen.dk og evt. underleverandører, til Admen.dk, uden dit samtykke.
Ophavsret
Indholdet af denne hjemmeside er ophavsretslig beskyttet, og tilhører Admen A/S eller virksomhedens tilknyttede fotografer, designere og kunstnere. Hele eller dele af billeder på hjemmesiden må ikke bruges uden Admen.dk’s tilladelse.
Billeder leveret af admen.dk må ikke reproduceres, og må ikke bruges i reklamesammenhæng uden Admen.dk’s tilladelse.
Gavekort
Vi tillader ikke køb af et gavekort med et gavekort. Hvis man alligevel gør dette vil vi annullerer købet og informere kunden om dette.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Admen A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på www.admen.dk er Admen A/S.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@admen.dk.
Standardfortrydelsesformular (Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende) Til: Admen A/S Ejby Industrivej 2 2600 Glostrup - DK kontakt@admen.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser: _____________________________________________________ |
Bestilt den: ___________________________________________ |
Modtaget den: ________________________________________ |
Forbrugerens navn: ____________________________________ |
Forbrugerens adresse: _________________________________ |
|
Forbrugerens underskrift: _______________________________ |
Dato: ___________________________________ |
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
OBS: Varer skal sendes til:
Admen A/S
Ejby Industrivej 2
2600 Glostrup - DK